A Simple Key For بیماری سل چه نشانه هایی دارد Unveiled

Wiki Article

اگر شما به طور اتفاقی غذای حاوی گلوتن بخورید، ممکن است درد شکمی و اسهال را تجربه‌کنید. با‌این‌حال برخی افراد بعد از خوردن غذاهای حاوی گلوتن ممکن است هیچ علائمی را نشان‌ندهند اما این بدان معنا نیست که به این افراد آسیب نمی‌رساند. حتی مقادیر کم گلوتن در رژیم غذایی می‌تواند به شما آسیب برساند، حتی با وجود این که علائمی را ایجاد نکند.

رضا گفت: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ در ۵:۵۱ ق٫ظ خیلی ممنون از مطالب بسیار مفیدتون

مجله سلامت دکترتو بیماری هر آنچه که باید درباره بیماری سلیاک بدانید

عفونت‌های ویروسی یا استرس‌های شدید عاطفی ایجاد‌شده یا برای اولین بار فعال می‌شود.

و رنگ آمیزی اورامین-رودامین و پس از آن میکروسکوپ فلورسانس[۲۳]

فرد مبتلا به سل فعال، همه علائم بیماری را از خود نشان می‌دهد و می‌تواند عفونت را به افراد دیگر منتقل کند. سل فعال می‌تواند هفته‌ها یا سال‌ها بعد از سرایت عامل باکتریایی این بیماری خود را بروز دهد.

در ادامه به معرفی این سرطان‌ها و بررسی ارتباط آنها با سلیاک می‌پردازیم:

در چهار ماه بعد، تنها ریفامپیسین و ایزونیازید تجویز شود.[۷] در صورتی که مقاومت به ایزونیازید بالا باشد، می‌توان به جای آن از اتامبوتول در چهار ماه پایانی استفاده کرد.[۷] بیماری عودکننده[ویرایش]

در کانادا و استرالیا، سل در میان مردم بومی به ویژه در مناطق دور افتاده، بسیار رایج است.[۸۷][۸۸] در آمریکا، مرگ و میر ناشی از سل سکنه بومی پنج برابر بیشتر است.[۸۹]

زمانی که نوع بیماری در شخص مبتلا تشخیص داده ‌می‌شود، پزشک می‌تواند خیلی سریع روند درمان را آغاز کند. در ادامه انواع این بیماری را بررسی می‌کنیم.

● سل نهفته مسری نیست، اما می‌تواند به مرور زمان به بیماری فعال تبدیل شود. بیماری سل فعال می‌تواند علائم بیماری سل ریوی شما را بیمار کند و همچنین می‌توانید آن را به دیگران منتقل کنید.

● باکتری سل از طریق قطرات آلوده در هوا منتقل می‌شود. هنگامی که این قطرات وارد هوا می‌شوند، هرکسی که در نزدیکی است می‌تواند آنها را استنشاق کند.

● اگر فردی که مبتلا به سل است بیماری‌های دیگری هم داشته باشد، درمان سل فعال ممکن است دشوارتر شود.

سل، یک بیماری عفونی شایع و در بسیاری از موارد مرگ‌بار و کشنده است. این بیماری توسط گونه‌های مختلف مایکوباکتریا، به‌طور معمول «مایکوباکتریوم توبرکلوزیس» ایجاد می‌شود.[۱] انتقال باکتری توسط قطرک‌های تنفسی از فرد بیمار می‌باشد.[۲] سل به‌طور معمول به شش‌ها حمله می‌کند اما بر قسمت‌های دیگر بدن نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

Report this wiki page